Dit is een online gameshop met bijna 4000 verschillende gameproducten, waaronder de nieuwste games en de meest populaire spelcomputers (Nintendo Wii, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo, 3DS Nintendo DS, Sony PSP, Playstation 2 ).
Het is een overzichtelijke site met diverse aanbiedingen. Ook zijn er PC Games te koop.
|
|
Ik ben iemand die bijna doorlopend zaken besteld via allerlei webshops binnen en buiten België en kan eerlijk zeggen dat 12game.com zonder twijfel één van de slechtste webshops is waar ik al bij besteld heb.
Ik had een order geplaatst en betaald via overboeking. Normaliter duurt zo’n overboeking 2 à 3 werkdagen om verwerkt te worden. Bij 12Game is het zelfs nooit zover gekomen. Na ongeveer een week gewacht te hebben, was de status van de bestelling nog steeds ‘Afwachten betaling’. Ik besloot om contact op te nemen via het contactformulier, maar hier werd nooit op geantwoord. Ik heb uiteindelijk telefonisch contact moeten opnemen en er werd me verteld een mail te sturen met bewijzen van de betaling. Ook op deze mail werd nooit geantwoord. Pas nadat ik een tweede keer belde (ongeveer 2 weken nadat ik de order had geplaatst) zei de telefoniste dat ze de mail ging bekijken en een antwoord ging geven. Een kwartier na dit gesprek kreeg ik effectief een mail binnen. Ze zeiden dat mijn order geannuleerd werd en dat ik terugbetaald ging worden.
Het probleem was dat de order een pre-order van een bepaald spelletje was. Dus niet alleen hadden ze bijna twee weken van mijn tijd verspild, ook de pre-order bonus viel weg en het spel was ondertussen overal uitverkocht.
12Game.com is een spotgoedkope winkel. Je krijgt waarvoor je betaalt: een gebrekkige service. Ik had zonder overdrijven het gevoel te maken te hebben met een bende scammers. De enige geldige reden om bij 12Game.com te bestellen is als je financiële situatie het gewoon niet anders toelaat. Maar bereid je alvast voor op een teleurstelling.
Na mijn vorige bestelling toch nog weer 2 bestellingen geplaatst voor mij en een maat van me. Dit vanwege de prijs van de summersale bij 12game.
Ik wist dat de vorige levering uiteindelijk 3 werkdagen heeft geduurd in plaats van de vermelde 1, maar dit nam ik dit keer voor lief.
Beide bestellingen betroffen 2 games, dus 4 games in totaal.
Maandagavond twee bestellingen geplaatst. Ik heb nadrukkelijk gekeken of de producten op voorraad waren op de website en dat waren ze.
Ze hebben dus de gehele dinsdag de tijd om deze order te verwerken.
Woensdag ontvang ik 1 game per post. De andere helft van de order zit er niet bij en staat ook niet op de pakbon. Ook de tweede order wordt niet geleverd.
Direct even gebeld en mij werd verteld dat de orders ook nog niet op verzonden stonden, maar de telefoonservice van 12game kan blijkbaar niet meer zien en moet dus eerst contact zoeken met 12game zelf.
Ik zou die dag nog per email of telefoon een bericht ontvangen.
Donderdag heb ik nog niets vernomen van 12game en ook de games zijn niet geleverd.
Nog maar even gebeld met ze en weer werd mij hetzelfde verteld.
Excuses, u kunt vandaag per email of telefoon een verklaring verwachten.
Vrijdag heb ik nog steeds geen games ontvangen en er is weer geen contact met mij opgenomen.
Nog maar een keer gebeld en alweer werd mij hetzelfde verteld.
Telefoniste kon niets zien in het systeem en moet contact zoeken met 12game zelf…
Het is nu het einde van vrijdagmiddag, waarom kunnen ze niet gewoon even een belletje geven en e.e.a. uitleggen?
Het is dat je geen 0% score kan geven, want die verdienen ze op dit moment dik.
Mochten ze nog contact met mij opnemen dan zal ik aan de hand daarvan deze review aanpassen.